Nazwa użytkownika   Hasło   Pamiętaj mnie     Przypomnieć login?   Zarejestruj się

11 lat Klubu Podróżników Śródziemie

ranking podziemi TOP.baner

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Wyprawa pod patronatem
Klubu Podróżników Śródziemie

Dwójka przyjaciół - jedna wyprawa.
Do kraju klonowego liścia i hokeja. Kraju dzikiego i nieokiełznanego jakim jest Kanada.

W TRAMPKACH PRZEZ KANADĘ
Jesteśmy dwójką młodych ludzi, którzy lubią nieszablonowe życie. Zarażeni pasją do podróży od przyjaciół i innych odważnych osób, które na różne niebanalne sposoby przemierzają bezdroża świata postanowiliśmy podjąć ryzyko i zrealizować nasze marzenie.
Zapragnęliśmy poznać i poczuć jak to jest żyć w Kanadzie. Interesuje nas życie takiego typowego amerykańskiego Hobo, czyli człowieka, który podróżuje z miejsca na miejsce, nie przywiązując się szczególnie do tego co spotyka, ale gromadzi wszystkie te doświadczenia w swojej pamięci. Osoba tego rodzaju, nie przywiązuje wagi do drobiazgów, jakimi są pieniądze, bo zwyczajnie ich nie ma. Ma zaś oczy szeroko otwarte i jest bacznym obserwatorem, pozwala też dostrzec esencję życia zaskakując otaczających go ludzi swoją odwagą, tłumacząc im motywacje. Każda podróż jest kształcąca zarówno dla samego podróżującego jak i osób, które ów podróżnik spotyka na szlaku.
Dlaczego Kanada??
Obydwoje od dawna interesujemy się historią i rdzennymi mieszkańcami tego kraju. Warto dodać, że studiowaliśmy wspólnie archeologię. Angelika interesują głównie Indianie Wschodnich Obszarów Leśnych Ameryki Północnej, a w szczególności Irokezi. Ja (wg Angeliki) chyba w ogóle urodziłem się z liściem klonowym, a mama musiała mnie zawijać we flagę kanadyjską. Jest coś w tym po części prawdy, bowiem od bardzo dawna kręci mnie wszystko co kanadyjskie i staram się zaszczepić i pokazać piękno tego kraju, tamtejszej sztuki, muzyki, niesamowitych, zapierających dech krajobrazów, każdemu kogo poznam.
Mimo, że studiowaliśmy archeologię to koncepcja naszego wyjazd jest zgoła inna. Chcieliśmy do sprawy podejść bardziej etnologiczno-socjologicznie. Chcemy stworzyć:
TOTEM WSPÓŁCZESNEJ KANADY
Co to takiego?
Gromadząc doświadczenia z podróży, wiedzę o rdzennych mieszkańcach, o historii prekolonialnej, kolonialnej, jak również o współczesnym społeczeństwie, kulturze, sztuce, wszelkich dziedzinach aktywności chcemy stworzyć coś co będzie łączyć nasze skojarzenia z tym krajem. Najpierw w formie graficznej, a później gdy uda mi się podszkolić warsztat, to również w formie drewnianej, jak na totem przystało, już po powrocie. Ponadto chcielibyśmy zorganizować liczne wystawy fotografii, slajdowiska z podróży (kilka propozycji już się pojawiło), jeśli o mnie chodzi mam też, poza wspomnianym TOTEMEM kilka innych artystycznych koncepcji przedstawienia naszych podróżniczych doświadczeń, a jestem pewna, że wyjazd stworzy jeszcze nowe pomysły.

To tyle z poważnych spraw. Rzeczą oczywistą jest, że jesteśmy żądni przygód, a to, bez wątpienia, będzie największa przygoda, jakiej dotąd udało nam się doświadczyć. Potrzebujemy tylko wsparcia ludzi, którzy tak samo jak my, są święcie przekonani o tym, że marzenia się spełniają, więc warto w nie wierzyć i DZIAŁAĆ. Będziemy podróżować, autostopem, jachtostopem, pieszo, rowerem, hulajnogą, konno, na niedźwiedziu, czym się tylko da, nocować planujemy u gościnnych Kanadyjczyków, dzięki dobrodziejstwom takiej społeczności jak COUCHSURFING.org, pod chmurką, w jaskini, w stogu siana, pod klonem, pod mostem, na ławeczce, w tipi, w igloo (o takowe może być trudno latem). To nie ma dla nas większego znaczenia, bo w podróży nie szukamy luksusów. Liczy się przede wszystkim interakcja z drugim człowiekiem.

O nas

Maciek Mackiewicz

Widoczna na zdjęciu turtle face, nie jest jego stałym wyrazem twarzy. Jest to człowiek o wielu twarzach, a wszystkie są równie ciekawe. Człowiek, który mieni się leniem, ale jest niezwykle zdeterminowany i zorganizowany, niech sobie mówi co chce ;) Jest Kanadofilem, idea wyjazdu wyszła od niego. Zgłosiliśmy naszą wyprawę do udziału w Memoriale im. Piotra Morawskiego. O memoriale dowiedzieliśmy się w przeddzień zamknięcia rejestracji zgłoszeń, więc nie było zbyt wiele czasu na jej dokładne zaplanowanie. Ale pomysł który się zrodził wart był, by pociągnąć go dalej. Maciek obecnie studiuje geografię na studiach magisterskich na UW, angażuje się w mnóstwo wolontariatów i stara sie pomagać ludziom. Taki dobry z niego człowiek.

Angelika Charycka

Niepoprawna marzycielka, która ma dużo szczęścia do ludzi, dlatego uwielbia podróżować. Zwłaszcza autostopem daje to możliwość poznania ciekawych osobistości, przykłady możnaby wymieniać bez końca. Kocha ocean i pomarańcze :D Inną jej pasją jest muzyka: śpiewa, gra i komponuje (można czasem usłyszeć jej koncerty w różnych ciekawych zakątkach Warszawy i nie tylko) a także plastyka, co z pewnością zaowocuje po podróży nowymi pracami. Zaraża uśmiechem i pogodą ducha. Jest mistrzem Painta, nie ma dla niej rzeczy niemożliwych, czego przykładem jest ten blog.
W życiu kieruje się zasadą: "Zamiast narzekać, że Cię życie wykańcza, bądź soczysty jak pomarańcza!" Jedyne czego się boi to przerażającej i niezwyciężonej ŚMIECHCI!

strona wyprawy:

mapy Tatr online

mapy tatr

Małopolska Gościnna

SKANSENY I MUZEA PLENEROWE W MAŁOPOLSCE 3   Zamki i obiekty obronne w Małopolsce 2  PODZIEMIA W MAŁOPOLSCE 2

Wybrane i polecane szlaki rowerowe

najpiekniejsze szlaki kajakowe w Polsce

sprzęt outdoorowy - testy - porady - nowości - zapowiedzi

testy sprzętu outdoorowego

Aleja Podróżników, Odkrywców i Zdobywców

aleja 2019

Polecamy

Obiekty UNESCO w Polsce

Polskie obiekty na Liście UNESCO

Szczyty Tatr Polskich alfabetycznie

szczyty pasm górskich w Polsce

niebezpieczne zwierzęta w Polsce

najbardziej niebezpieczne lotniska na świecie

najniebezpieczniejsze rośliny świata

najwyższe drzewa świata

najdłuższe mosty świata

najdziwniejsze budynki świata

Odwiedza nas 486 gości oraz 0 użytkowników.