22.IX - Zabytkowe tramwaje ostatni raz !!!!
- Autor
- Gość
12 lata 1 miesiąc temu - 12 lata 1 miesiąc temu #6628
przez
Replied by on topic Odpowiedź:22.IX - Zabytkowe tramwaje ostatni raz !!!!
Ostatni akord Krakowskiej Linii Muzealnej wypadł bardzo okazale
Mimo początkowo lekko zakrapianej pogody w ciągu dnia było pięknie i słonecznie. Pasażerowie dopisali, na każdym kursie był niemal komplet w wagonach
Krótką fotorelację Meteora - czas zacząć
Widok na zabytkową zajezdnię przy ul. św. Wawrzyńca:
Przystanek początkowy linii 0:
Torowisko w ulicy Dajwór przez które przeciskają się zabytkowe składy (czasami blokowane przez debili którzy parkując myślą tylko o sobie...)
Zabytkowy skład podjeżdżający na pierwszy kurs:
Tablica kierunkowa z przodu pojazdu...:
... i z boku...:
...a także uśmiechnięci pasażerowie:
Pulpit motorniczego:
Na pętli "Kopiec Wandy":
Wagon silnikowy N o numerze bocznym 20:
Wagony N (20, 26) oraz doczepy ND (538, 511) są z lat 50-tych XX wieku.
Popularne "eNki" przez wiele lat były najpowszechniejszym typem taboru w polskich miastach. Produkowane w latach 1949 - 56 w chorzowskim Konstalu oraz w Sanoku wywodziły sie bezpośrednio z przedwojennej niemieckiej konstrukcji typu KSW. Ostatni tramwaj tego typu zjechał z krakowskich ulic w 1988 roku. Obecnie MPK w Krakowie posiada trzy wagony tego typu. Wozy N #26 + ND #538 posiadaja oryginalne wnętrze z poczatkowego okresu produkcji, odremontowany w 2003 roku wóz N #20 oraz doczepa ND #511 (po odbudowie wprowadzona do ruchu w 2012 r.) posiadają zmodernizowane wnętrze, identyczne jak w części wagonów kursujących po Krakowie w latach 80-tych.
Doczepa o nuerze bocznym 511:
Zbliżenie na wózek tramwaju...:
... i pantograf:
... a także reflektor:
Spotkanie na pętli pod Kopcem Wandy z GT6 na linii 17:
Wnętrze tramwaju:
Skład przed zabytkową zajezdnią:
Nastawnik służący do prowadzenia tramwaju:
Przewodnik ubrany w strój tramwajarski z "epoki" który w czasie jazdy po Nowej Hucie opowiadał o tym co było widać z okien tramwaju:
Pasażerowie:
Gdy wprowadzano te tramwaje, nowością w nich były właśnie automatycznie zamykane drzwi, stąd stosowna tabliczka z przypomnieniem
Skład 102 o numerze bocznym 203, który też tego dnia jeździł na linii muzealnej:
Przed kolejnym kursem:
Nasz przemiły motorniczy:
W drodze zasłuchani pasażerowie:
To już niestety ostatni kurs tego roku na KLM:
Na koniec mały bonus
Niżej podpisany miał przyjemność tego dnia być w obsłudze zabytkowego składu:
Na kolejne przejażdżki zabytkowymi składami zarówno tramwajów jak i autobusów - MPK Kraków jak i KKMK zapraszają w przyszłym roku !!
Mimo początkowo lekko zakrapianej pogody w ciągu dnia było pięknie i słonecznie. Pasażerowie dopisali, na każdym kursie był niemal komplet w wagonach
Krótką fotorelację Meteora - czas zacząć
Widok na zabytkową zajezdnię przy ul. św. Wawrzyńca:
Przystanek początkowy linii 0:
Torowisko w ulicy Dajwór przez które przeciskają się zabytkowe składy (czasami blokowane przez debili którzy parkując myślą tylko o sobie...)
Zabytkowy skład podjeżdżający na pierwszy kurs:
Tablica kierunkowa z przodu pojazdu...:
... i z boku...:
...a także uśmiechnięci pasażerowie:
Pulpit motorniczego:
Na pętli "Kopiec Wandy":
Wagon silnikowy N o numerze bocznym 20:
Wagony N (20, 26) oraz doczepy ND (538, 511) są z lat 50-tych XX wieku.
Popularne "eNki" przez wiele lat były najpowszechniejszym typem taboru w polskich miastach. Produkowane w latach 1949 - 56 w chorzowskim Konstalu oraz w Sanoku wywodziły sie bezpośrednio z przedwojennej niemieckiej konstrukcji typu KSW. Ostatni tramwaj tego typu zjechał z krakowskich ulic w 1988 roku. Obecnie MPK w Krakowie posiada trzy wagony tego typu. Wozy N #26 + ND #538 posiadaja oryginalne wnętrze z poczatkowego okresu produkcji, odremontowany w 2003 roku wóz N #20 oraz doczepa ND #511 (po odbudowie wprowadzona do ruchu w 2012 r.) posiadają zmodernizowane wnętrze, identyczne jak w części wagonów kursujących po Krakowie w latach 80-tych.
Doczepa o nuerze bocznym 511:
Zbliżenie na wózek tramwaju...:
... i pantograf:
... a także reflektor:
Spotkanie na pętli pod Kopcem Wandy z GT6 na linii 17:
Wnętrze tramwaju:
Skład przed zabytkową zajezdnią:
Nastawnik służący do prowadzenia tramwaju:
Przewodnik ubrany w strój tramwajarski z "epoki" który w czasie jazdy po Nowej Hucie opowiadał o tym co było widać z okien tramwaju:
Pasażerowie:
Gdy wprowadzano te tramwaje, nowością w nich były właśnie automatycznie zamykane drzwi, stąd stosowna tabliczka z przypomnieniem
Skład 102 o numerze bocznym 203, który też tego dnia jeździł na linii muzealnej:
Przed kolejnym kursem:
Nasz przemiły motorniczy:
W drodze zasłuchani pasażerowie:
To już niestety ostatni kurs tego roku na KLM:
Na koniec mały bonus
Niżej podpisany miał przyjemność tego dnia być w obsłudze zabytkowego składu:
Na kolejne przejażdżki zabytkowymi składami zarówno tramwajów jak i autobusów - MPK Kraków jak i KKMK zapraszają w przyszłym roku !!
Ostatnia12 lata 1 miesiąc temu edycja: od.
Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.
- Autor
- Gość
12 lata 1 miesiąc temu #6616
przez
Replied by on topic Odpowiedź:22.IX - Zabytkowe tramwaje ostatni raz !!!!
Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.
- Gość
12 lata 2 miesiąc temu #6604
przez
Replied by on topic Odpowiedź:22.IX - Zabytkowe tramwaje ostatni raz !!!!
Eeech!... Jeździło się takim akwarium w latach siedemdziesiątych jako dziecko. Najciekawiej było na tyle: trzeba było się wykazać niezłą zręcznością żeby nie spaść na nie do końca równo ułożonych szczelinach dylatacyjnych pomiędzy szynami. A jak kiedyś, gdy jadąc na basen zaliczyliśmy zostawioną na torach płytę chodnikową, nie wszyscy wylądowali na nogach.
Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.
- Autor
- Gość
12 lata 2 miesiąc temu - 12 lata 2 miesiąc temu #6600
przez
22.IX - Zabytkowe tramwaje ostatni raz !!!! was created by
22 września z okazji Europejskiego Dnia bez samochodu będzie kursować dodatkowo Krakowska Linia Muzealna obsługiwana tradycyjnie zabytkowymi wagonami z kolekcji MPK S.A.
Linia 0
Trasa podstawowa: Cichy Kącik – al. 3 Maja – Piłsudskiego – Podwale – Dunajewskiego – Basztowa – Dworzec Gł. – Poczta Gł. – Starowiślna – Dajwór – Muzeum Inżynierii Miejskiej (MIM).
Powrót: MIM – Starowiślna – Poczta Gł. – pl. Wszystkich Św. – Straszewskiego – Piłsudskiego – al. 3 Maja – Cichy Kącik
Linia 0
Trasa wariantowa (do Nowej Huty): MIM – Św. Wawrzyńca – Starowiślna – Poczta Gł. – pl. Wszystkich Św. – Podwale – Basztowa – Dworzec Gł. – rondo Mogilskie – al. Jana Pawła II – pl. Centralny – al. Solidarności – Kombinat – Kopiec Wandy
Powrót: Kopiec Wandy – Kombinat – al. Solidarności – pl. Centralny – al. Jana Pawła II – rondo Czyżyńskie – al. Pokoju – Grzegórzecka – Starowiślna – Dajwór – MIM
Niepowtarzalna i ostatnia w tym roku okazja podróży po Krakowie zabytkowymi wagonami tramwajowymi !!!!.
Wiecej na stronie
Rozkład jazdy linii 0
Kilka zdjęć na zachętę:
Linia 0
Trasa podstawowa: Cichy Kącik – al. 3 Maja – Piłsudskiego – Podwale – Dunajewskiego – Basztowa – Dworzec Gł. – Poczta Gł. – Starowiślna – Dajwór – Muzeum Inżynierii Miejskiej (MIM).
Powrót: MIM – Starowiślna – Poczta Gł. – pl. Wszystkich Św. – Straszewskiego – Piłsudskiego – al. 3 Maja – Cichy Kącik
Linia 0
Trasa wariantowa (do Nowej Huty): MIM – Św. Wawrzyńca – Starowiślna – Poczta Gł. – pl. Wszystkich Św. – Podwale – Basztowa – Dworzec Gł. – rondo Mogilskie – al. Jana Pawła II – pl. Centralny – al. Solidarności – Kombinat – Kopiec Wandy
Powrót: Kopiec Wandy – Kombinat – al. Solidarności – pl. Centralny – al. Jana Pawła II – rondo Czyżyńskie – al. Pokoju – Grzegórzecka – Starowiślna – Dajwór – MIM
Niepowtarzalna i ostatnia w tym roku okazja podróży po Krakowie zabytkowymi wagonami tramwajowymi !!!!.
Wiecej na stronie
Rozkład jazdy linii 0
Kilka zdjęć na zachętę:
Ostatnia12 lata 2 miesiąc temu edycja: od.
Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.
Czas generowania strony: 0.356 s.