- Posty: 6282
- Otrzymane podziękowania: 3
EKO Zakopane Smart City
- Albin
- Autor
- Wylogowany
- Administrator
Less
Więcej
11 lata 11 miesiąc temu - 11 lata 11 miesiąc temu #7369
przez Albin
.
Zapraszam na profil prywatny:
klubpodroznikow.com/tatromaniak-autor?showall=1
.
.
.
EKO Zakopane Smart City was created by Albin
Zakopane stawia sobie nowe wyzwania. Do 2020 roku chce, dzięki śmiałym inwestycjom infrastrukturalnym, zostać najbardziej ekologiczną marką w Polsce. Planowane działania będą realizowane pod wspólnym szyldem „Eko Zakopanego Smart City”
Projekt ten jest jednym z pierwszych kroków podjętych przez władze miasta w oparciu o strategię promocji marki Zakopane, która została opracowana w bieżącym roku. Dzięki niemu stolica Podhala ma szansę stać się polskim prekursorem nowego trendu – smart city. Jego nadrzędnym celem jest usprawnienie funkcjonowania miasta, efektywne zarządzanie nieodnawialnymi zasobami, podniesienie jakości życia mieszkańców i komfortu pobytu dla turystów - dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
Miasta, zgodnie z definicją smart city, traktowane są jako systemy systemów. Dlatego zakopiański projekt swoim zakresem obejmuje różne dziedziny aktywności miasta. Jest kompleksowy i komplementarny, skupia się na rozwiązaniach proekologicznych, wykorzystaniu wód geotermalnych, systemach bezpieczeństwa, wspomagania służb miejskich, technologiach IT oraz zielonym transporcie. Pewnego rodzaju symbolem zmian, do których dąży Zakopane, jest w pełni elektryczny samochód Green Taxi.
Władze Zakopanego dążą do tego, aby takie pojazdy, przyjazne dla środowiska i energooszczędne, na stałe zagościły na ulicach miasta. Ma to też ścisły związek z planami uruchomienia w Zakopanem parkingu w systemie Park&Ride.
Jednak idea smart city to nie tylko zaawansowane technologie, to także styl życia i nowa jakość relacji społecznych.
W pierwszej kolejności do realizacji projektu miasto zaprosiło partnerów z terenu Zakopanego, w tym: Tatrzański Park Narodowy, Geotermię Podhalańską, spółki komunalne SEWIK oraz TESKO, Polskie Koleje Górskie, Tatrzańską Izbę Gospodarczą oraz Biuro Promocji Zakopanego. To dowód że, w sprawie kluczowych inwestycji i strategicznych projektów w stolicy Podhala mówi się jednym głosem. Tak duży i ambitny projekt wymaga również wsparcia ze strony zewnętrznych firm i organizacji - najlepszych specjalistów w tworzeniu inteligentnych rozwiązań dla współczesnych miast. W gronie tym znalazły się m.in. podmioty zrzeszone w ramach Klastra Smart IT i Green Cars.
Eko Zakopane Smart City - co się kryje pod tym stwierdzeniem?
Eko Zakopane Smart City to spójna, ważna i nie bójmy się tego słowa konieczna inicjatywa, która sprawi, że Zakopane znowu wytyczy nowy szlak. Proponujemy rozwiązania systemowe, nie chodzi o doraźne i punktowe rozwiązania, ale o całościowe i kompleksowe podejście.
Kiedy turyści będą mogli odczuć zalety wynikające z realizacji projektu?
Realizacja całości projektu to oczywiście wieloletnia perspektywa, ale część inicjatyw już dziś wychodzi naprzeciw potrzebom turystów – jak na przykład wirtualna mapa Zakopanego, projekt internetowej rewolucji organizowany z firmą Google. To małe kroki, które doprowadzą nas do nowej perspektywy. Zakopane jako stolica Tatr musi wytyczyć ten szlak.
Zakopana – Smart CITY – dla mieszkańców czy dla turystów?
W tej perspektywie nie ma miejsca na rozłączność. To pełna komplementarność potrzeb. Przede wszystkim myślimy o mieszkańcach, ale ich komfort i możliwość funkcjonowania w zgodzie z naturą przekłada się na komfort i zadowolenie turystów, których podejmuje w Zakopanem nie kto inny – jak jego mieszkańcy. Słowem to projekt dla mieszkańców i turystów!
19 grudnia w zakopiańskim Hotelu Mercure Zakopane zaprezentowane zostały założenia projektu EKO Zakopane Smart City. Już na przełomie stycznia i lutego zamierzamy aplikować o fundusze unijne na realizację projektu. W przypadku powodzenia już w połowie roku rozpoczniemy kompleksowe działania zmierzające do tego aby Zakopane stało się najbardziej ekologiczną marka w Polsce!
info: www.zakopane.eu
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Projekt ten jest jednym z pierwszych kroków podjętych przez władze miasta w oparciu o strategię promocji marki Zakopane, która została opracowana w bieżącym roku. Dzięki niemu stolica Podhala ma szansę stać się polskim prekursorem nowego trendu – smart city. Jego nadrzędnym celem jest usprawnienie funkcjonowania miasta, efektywne zarządzanie nieodnawialnymi zasobami, podniesienie jakości życia mieszkańców i komfortu pobytu dla turystów - dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii.
Miasta, zgodnie z definicją smart city, traktowane są jako systemy systemów. Dlatego zakopiański projekt swoim zakresem obejmuje różne dziedziny aktywności miasta. Jest kompleksowy i komplementarny, skupia się na rozwiązaniach proekologicznych, wykorzystaniu wód geotermalnych, systemach bezpieczeństwa, wspomagania służb miejskich, technologiach IT oraz zielonym transporcie. Pewnego rodzaju symbolem zmian, do których dąży Zakopane, jest w pełni elektryczny samochód Green Taxi.
Władze Zakopanego dążą do tego, aby takie pojazdy, przyjazne dla środowiska i energooszczędne, na stałe zagościły na ulicach miasta. Ma to też ścisły związek z planami uruchomienia w Zakopanem parkingu w systemie Park&Ride.
Jednak idea smart city to nie tylko zaawansowane technologie, to także styl życia i nowa jakość relacji społecznych.
W pierwszej kolejności do realizacji projektu miasto zaprosiło partnerów z terenu Zakopanego, w tym: Tatrzański Park Narodowy, Geotermię Podhalańską, spółki komunalne SEWIK oraz TESKO, Polskie Koleje Górskie, Tatrzańską Izbę Gospodarczą oraz Biuro Promocji Zakopanego. To dowód że, w sprawie kluczowych inwestycji i strategicznych projektów w stolicy Podhala mówi się jednym głosem. Tak duży i ambitny projekt wymaga również wsparcia ze strony zewnętrznych firm i organizacji - najlepszych specjalistów w tworzeniu inteligentnych rozwiązań dla współczesnych miast. W gronie tym znalazły się m.in. podmioty zrzeszone w ramach Klastra Smart IT i Green Cars.
Eko Zakopane Smart City - co się kryje pod tym stwierdzeniem?
Eko Zakopane Smart City to spójna, ważna i nie bójmy się tego słowa konieczna inicjatywa, która sprawi, że Zakopane znowu wytyczy nowy szlak. Proponujemy rozwiązania systemowe, nie chodzi o doraźne i punktowe rozwiązania, ale o całościowe i kompleksowe podejście.
Kiedy turyści będą mogli odczuć zalety wynikające z realizacji projektu?
Realizacja całości projektu to oczywiście wieloletnia perspektywa, ale część inicjatyw już dziś wychodzi naprzeciw potrzebom turystów – jak na przykład wirtualna mapa Zakopanego, projekt internetowej rewolucji organizowany z firmą Google. To małe kroki, które doprowadzą nas do nowej perspektywy. Zakopane jako stolica Tatr musi wytyczyć ten szlak.
Zakopana – Smart CITY – dla mieszkańców czy dla turystów?
W tej perspektywie nie ma miejsca na rozłączność. To pełna komplementarność potrzeb. Przede wszystkim myślimy o mieszkańcach, ale ich komfort i możliwość funkcjonowania w zgodzie z naturą przekłada się na komfort i zadowolenie turystów, których podejmuje w Zakopanem nie kto inny – jak jego mieszkańcy. Słowem to projekt dla mieszkańców i turystów!
19 grudnia w zakopiańskim Hotelu Mercure Zakopane zaprezentowane zostały założenia projektu EKO Zakopane Smart City. Już na przełomie stycznia i lutego zamierzamy aplikować o fundusze unijne na realizację projektu. W przypadku powodzenia już w połowie roku rozpoczniemy kompleksowe działania zmierzające do tego aby Zakopane stało się najbardziej ekologiczną marka w Polsce!
info: www.zakopane.eu
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Zapraszam na profil prywatny:
klubpodroznikow.com/tatromaniak-autor?showall=1
.
.
.
Ostatnia11 lata 11 miesiąc temu edycja: Albin od.
Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.
Czas generowania strony: 0.306 s.