Moro, Urubko i Zanga- Nanga Parbat (8125 m n.p.m.)

Więcej
12 lata 9 miesiąc temu #4904 przez zkarola
Baza pod Nanga Parbat pustoszeje - Simone Moro i Denis Urubko ogłosili koniec wyprawy i rozpoczęli pakowanie. Stopień zaśnieżenia stoków góry wyklucza jakąkolwiek akcję bez narażania się na ogromne niebezpieczeństwo.

Trudna decyzja została podjęta po otrzymaniu pesymistycznej prognozy od austriackiego meteorologa Karla Gabla. Przewiduje ona dalsze intensywne opady śniegu w nadchodzącym tygodniu. Zespół będzie zmuszony oczekiwać w sercu śnieżycy jeszcze przez cztery dni, zanim do bazy dotrą tragarze. Potem spodziewane jest dwudniowe okno pogodowe, które pozwoli zejść w doliny.

Wyruszając na wyprawę 51 dni temu 26 grudnia 2011, dobrze fizycznie i psychicznie przygotowany zespół, przy dobrych warunkach pogodowych dotarł do bazy (4200 m) w dniu 3 stycznia 2012 roku W ciągu niespełna jednego miesiąca, Moro i Urubko założyli trzy obozy, osiągając wysokość 6600 m. Jednak od 27 stycznia działalność została zablokowana z powodu intensywnych opadów śniegu.

Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
12 lata 9 miesiąc temu #4848 przez zkarola
Minął już miesiąc wyprawy Simone Moro i Denisa Urubko do Pakistanu gdzie podejmą próbę pierwszego zimowego wejścia na mierzący 8125 m n.p.m. szczyt Nanga Parbat. Członkowie teamu The North Face dotarli do obozu trzeciego na wysokości 6600 m n.p.m.

Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
12 lata 10 miesiąc temu #4601 przez zkarola
W poniedziałek 26 grudnia członkowie teamu The North Face dotarli do stolicy Pakistanu. Tym samym rozpoczęła się wyprawa, której celem jest pierwsze zimowe wejście na szczyt Nanga Parbat (8125 m n.p.m.). Po sukcesie na Gasherbrumie II (8025 m n.p.m.) w lutym tego roku, Simone Moro i Denis Urubko powrócili do Pakistanu by zmierzyć się zimą z kolejnym himalajskim gigantem.


Prawdopodobna linia ataku Simone Moro i Denisa Urubko / fot. climb.pl

Celem ich wyprawy jest Nanga Parbat, 9 co do wysokości góra na Ziemi. Zdobyta po raz pierwszy w 1953 roku przez Austriaka Hermana Buhla ma opinię niezwykle niebezpiecznej i mimo wielu prób żaden człowiek nie stanął na jej szczycie zimą.

W poniedziałek dwaj alpiniści z teamu The North Face dotarli do Islamabadu skąd udadzą się do bazy pod ścianą Diamir. Podobnie jak w przypadku poprzedniej wyprawy sukces jest w dużej mierze uzależniony od okna pogodowego między końcem stycznia a marcem 2012 roku.
Simone Moro
Denis Urubko

Dwóm słynnym wspinaczom towarzyszy Włoch Matteo Zanga odpowiedzialny za komunikację i stały dopływ informacji na temat postępów wyprawy.

Ekspedycja będzie także ekstremalnym testem produktów z kolekcji The North Face, które trafią do sprzedaży jesienią 2012 roku. W niezwykle trudnych warunkach sprawdzone zostaną m.in. kurtki Meru Gore, Shaffle czy Himalayan Suit.

Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.

Czas generowania strony: 0.354 s.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Fundacja Klubu Podróżników Śródziemie Aleja Podróżników KRS: 0000556344 na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Skontaktować się z nami możesz mailowo [email protected]

Jeżeli chcesz wykorzystać materiały naszego autorstwa zamieszone na portalu skontaktuj się z nami: [email protected]