WIELKI SUKCES POLSKICH HIMALAISTÓW

Więcej
12 lata 8 miesiąc temu #5139 przez zkarola
wiadomości z gazety.pl często nie są rzetelne...
proponuję te ze strony Fundacji Wspierania Alpinizmu Polskiego im. Jerzego Kukuczki:

Gasherbrum I. Informacja o stanie zdrowia polskich himalaistów.
„Odmrożenia, które mają Adam Bielecki i Janusz Gołąb nie są poważne (II i w małym zakresie III stopień). Zagoją się w Polsce najprawdopodobniej szybko” – przekazał w telefonicznej relacji Artur Hajzer .
”Nawet najmniejsze odmrożenie uniemożliwia 90 km marsz po lodowcu zimą. Dlaczego? Bo może dojść do powtórnego odmrożenia a wtedy sprawa była by poważna, bo może dojść do zatarcia rany i infekcji i w efekcie tego poważnych konsekwencji a nawet zgonu” – dodał Artur Hajzer.
Jak podkreśla kierownik polskiej, zimowej wyprawy na Gasherbum : „Z tych powodów najbezpieczniej i najlepiej jest cierpliwie czekać na helikopter w bazie. W bazie mamy leki i wszelkie środki medyczne i znajdujemy się pod opieką lekarską” .

Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
12 lata 8 miesiąc temu #5119 przez Marysia
...trzech zaginęło, a tym, którym udało się zdobyć szczyt, niestety nie udaje się opuścić obozu...

"28-letni Adam Bielecki i 43-letni Janusz Gołąb, którzy 9 marca jako pierwsi zdobyli zimą Gaszerbrum I (8068 m) w Karakorum, z powodu odmrożeń nie mogą samodzielnie zejść z bazy położonej na wysokości 5000 metrów. Przylot helikoptera uniemożliwia zła pogoda."

wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114881..._.html?lokale=krakow

Miejmy nadzieję, że niebawem uda się ich przetransportować niżej.

Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
12 lata 8 miesiąc temu #5111 przez Marysia
Trzech z ekipy (Austriak, Szwajcar i Pakistańczyk) niestety podczas wyprawy zaginęło...

wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114881...rbrumie__Nie_ma.html

Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
12 lata 8 miesiąc temu - 12 lata 8 miesiąc temu #5091 przez zkarola
Relacja ze zdobycia szczytu
Ostatnia12 lata 8 miesiąc temu edycja: zkarola od.

Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
12 lata 8 miesiąc temu #5074 przez Albin
Wielkie brawa dla ekipy !
No to mamy 9:5 czyli 9 z 14 ośmiotysięczników zostało zdobyte zimą przez Polaków !
Pozostają jeszcze 3 szczyty nie zdobyte zimą.

.

Zapraszam na profil prywatny:
klubpodroznikow.com/tatromaniak-autor?showall=1
.
.
.

Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.

Więcej
12 lata 8 miesiąc temu - 12 lata 8 miesiąc temu #5070 przez zkarola
WIELKI SUKCES POLSKICH HIMALAISTÓW – GASHERBRUM I (8068 m n.p.m.) PO RAZ PIERWSZY ZDOBYTY ZIMĄ.


"Czteroosobowa wyprawa PZA zainicjowana przez przewodniczącego Komisji Sportu, posła Ireneusza Rasia, pod honorowym patronatem prezydenta RP Pana Bronisława Komorowskiego, odniosła historyczny sukces w Karakorum.

9 marca 2012 roku, około godziny 08:30 czasu lokalnego Adam Bielecki i Janusz Gołąb dokonali pierwszego zimowego wejścia na Gasherbrum I (8068m n.p.m.) w Karakorum, w Pakistanie.

Wejście odbyło się tak zwaną drogą japońską od strony północno zachodniej. Zdobywcy dokonali wejścia bez użycia aparatury tlenowej. Wyprawa założyła bazę 21 stycznia 2012 roku, szczyt został zdobyty 49 dnia od rozpoczęcia akcji górskiej. Wejście jest drugim w historii zimowym wejściem na ośmiotysięcznik w Karakorum. Kierownikiem wyprawy jest Artur Hajzer a kierownikiem bazy alpinistka Agnieszka Bielecka. Ponadto wyprawa korzystała z pomocy dwóch wspinaczy pakistańskich (Ali Sadpara oraz Shaheen Baig). Wyprawa jest współfinansowana ze środków Ministerstwa Sportu i PKN Orlen.

Od strony południowej do szczytu zbliża się trzyosobowy zespół innej, międzynarodowej wyprawy w składzie: Gerfried Goeschl (Austria), Cedric Hahlen (Szwajcaria) oraz Nissar Sadpara (Pakistan). Planują oni wejście na szczyt w godzinach popołudniowych. Jeżeli zdobędą szczyt prawo do miana pierwszych zimowych zdobywców będzie się należało całej piątce.

Aktualnie Adam Bielecki i Janusz Gołąb schodzą w kierunku obozu III, być może uda im się zejść dzisiaj do obozu II na wysokości 6450m n.p.m. gdzie czeka na nich kierownik wyprawy Artur Hajzer. O pełnym sukcesie będzie można mówić gdy wszyscy himalaiści zejdą do bazy, co jest planowane na 10 lub 11 marca.

Pozdrowienia od całego zespołu."

Polski Himalaizm Zimowy 2010-2015
Ostatnia12 lata 8 miesiąc temu edycja: zkarola od.

Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.

Czas generowania strony: 0.397 s.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Fundacja Klubu Podróżników Śródziemie Aleja Podróżników KRS: 0000556344 na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Skontaktować się z nami możesz mailowo [email protected]

Jeżeli chcesz wykorzystać materiały naszego autorstwa zamieszone na portalu skontaktuj się z nami: [email protected]