- Posty: 1636
- Otrzymane podziękowania: 0
Wyprawa Kingi Baranowskiej na Lhotse - rozpoczęta
- Gość
12 lata 5 miesiąc temu #5499
przez
Replied by on topic Odpowiedź:Wyprawa Kingi Baranowskiej na Lhotse - rozpoczęta
SUKCES na Lhotse!
8 x 8000 Kinga weszła na Lhotse
Data:
25.05.2012
SUKCES na Lhotse Partnerzy wyprawy : Polski Związek Alpinizmu, Salewa, Citroen
Wiadomość od Kingi: "Dziś o 10.00 rano czasu nepalskiego stanęłam na szczycie Lhotse (8516 m.). Górę tę dedykuję Jurkowi Kukuczce , który zginął na południowej ścianie ".
Obecnie Kinga przebywa w obozie IV na 7800 m. i odpoczywa, być może zejdzie niżej. To ósmy ośmiotysięcznik Kingi, na wszystkie weszła bez używania tlenu. Trzymajmy kciuki za szczęśliwe zejście do bazy!!!
8 x 8000 Kinga weszła na Lhotse
Data:
25.05.2012
SUKCES na Lhotse Partnerzy wyprawy : Polski Związek Alpinizmu, Salewa, Citroen
Wiadomość od Kingi: "Dziś o 10.00 rano czasu nepalskiego stanęłam na szczycie Lhotse (8516 m.). Górę tę dedykuję Jurkowi Kukuczce , który zginął na południowej ścianie ".
Obecnie Kinga przebywa w obozie IV na 7800 m. i odpoczywa, być może zejdzie niżej. To ósmy ośmiotysięcznik Kingi, na wszystkie weszła bez używania tlenu. Trzymajmy kciuki za szczęśliwe zejście do bazy!!!
Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.
- zkarola
- Autor
- Wylogowany
- Administrator
Less
Więcej
12 lata 7 miesiąc temu #5288
przez zkarola
Wyprawa Kingi Baranowskiej na Lhotse - rozpoczęta was created by zkarola
5 kwietnia 2012 Kinga Baranowska wyruszyła na wyprawę w Himalaje. Jej celem jest wspinaczka na Lhotse (8516 m) – czwarty szczyt świata, wznoszący się w Himalajach Wysokich, na granicy Nepalu i Chin, jest zaliczany jest do tzw. wysokich ośmiotysięczników. Lhotse to po tybetańsku Poludniowy Szczyt, znajduje się on bowiem na poludnie od Everestu i jest oddzielony od niego Przełęczą Południową (South Col).
Szczyt po raz pierwszy został zdobyty 15 maja 1956 roku przez ekspedycję szwajcarską. Pierwsze polskie wejście miało miejsce w 1979 roku (Jurek Kukuczka, Andrzej Czok, Andrzej Heinrich i Janusz Skorek), zaś pierwszego wejścia zimowego dokonał Krzysztof Wielicki w 1988 roku.
W 1989 roku, podczas wspinaczki na południowej ścianie Lhotse, zginął wybitny polski himalaista - Jurek Kukuczka. Ściana południowa, wysoka na 3300 metrów, uważana jest za jedną z najtrudniejeszych na świecie. Do tej pory na szczycie stanęło 15. Polaków, wszystkie wejścia miały miejsce drogą klasyczną na ścianie zachodniej.
Plany wyprawy
Kinga wyrusza na Lhotse w zespole międzynarodowym, jednak wspinać się będzie razem z polskim wspinaczem Pawłem Michalskim. Wyprawa planuje wspinaczkę na Lhotse zachodnią ścianą, drogą klasyczną. Kinga zamierza się wspinać na ośmiotysięcznik bez używania dodatkowego tlenu z butli.
Po zakończeniu wyprawy - w Nepalu - Kinga będzie miała czas na bliższe zapoznanie się z międzynarodowym projektem Sherpa Women realizowanym przy współpracy z organizacją Empowering Women of Nepal z Pokhary i wspieranym przez firmę Salewa. W przyszłości polska himalaistka chce zostać ambasadorką projektu, którego celem jest pomoc młodym dziewczętom z ubogich terenów zachodniego Nepalu w przygotowaniach się do roli przewodników górskich.
e-gory.pl
Szczyt po raz pierwszy został zdobyty 15 maja 1956 roku przez ekspedycję szwajcarską. Pierwsze polskie wejście miało miejsce w 1979 roku (Jurek Kukuczka, Andrzej Czok, Andrzej Heinrich i Janusz Skorek), zaś pierwszego wejścia zimowego dokonał Krzysztof Wielicki w 1988 roku.
W 1989 roku, podczas wspinaczki na południowej ścianie Lhotse, zginął wybitny polski himalaista - Jurek Kukuczka. Ściana południowa, wysoka na 3300 metrów, uważana jest za jedną z najtrudniejeszych na świecie. Do tej pory na szczycie stanęło 15. Polaków, wszystkie wejścia miały miejsce drogą klasyczną na ścianie zachodniej.
Plany wyprawy
Kinga wyrusza na Lhotse w zespole międzynarodowym, jednak wspinać się będzie razem z polskim wspinaczem Pawłem Michalskim. Wyprawa planuje wspinaczkę na Lhotse zachodnią ścianą, drogą klasyczną. Kinga zamierza się wspinać na ośmiotysięcznik bez używania dodatkowego tlenu z butli.
Po zakończeniu wyprawy - w Nepalu - Kinga będzie miała czas na bliższe zapoznanie się z międzynarodowym projektem Sherpa Women realizowanym przy współpracy z organizacją Empowering Women of Nepal z Pokhary i wspieranym przez firmę Salewa. W przyszłości polska himalaistka chce zostać ambasadorką projektu, którego celem jest pomoc młodym dziewczętom z ubogich terenów zachodniego Nepalu w przygotowaniach się do roli przewodników górskich.
e-gory.pl
Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.
Czas generowania strony: 0.327 s.