Nazwa użytkownika   Hasło   Pamiętaj mnie     Przypomnieć login?   Zarejestruj się

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

MIEJSCA WYJĄTKOWE     MIASTA     GÓRY     WODA     PODZIEMIA     ZAMKI I PAŁACE     ZABYTKI SAKRALNE     PAROWOZOWNIE      SKANSENY    MUZEA     FORTY I TWIERDZE     EUROPA     ŚWIAT   KONKURSY     WSPIERAMY     CIEKAWOSTKI     MEDIA     NEWSY     REKLAMA

konkurs strona baner

PRACE KONKURSOWE POLSKA

PRACE KONKURSOWE ŚWIAT

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Monika i Patryk - dwoje młodych, pięknych, prawie wykształconych;) ludzi żądnych przygód i

ciekawych świata. Do tej pory preferowaliśmy niskobudżetowe podróże (czyt. głównie autostop, spanie w namiocie lub tzw. krzakach, itp. oszczędności). W ten sposób zwiedziliśmy już Gruzję (Lipiec 2008), Turcję (Sierpień 2007 i Lipiec 2008) oraz Maroko (Luty 2009). Od dwóch lat jeździmy też na Ukrainę, głównie deptać po dzikich szlakach (Czarnohora 2007, Gorgany 2008), ale też miastami nie gardzimy:). W Polsce naszej pięknej szalejemy po beskidzkich szlakach i mazurskich jeziorkach, kiedy tylko mamy możliwość. Ostatnimi czasy wkręciliśmy się trochę we wspinaczkę na pobliskiej Jurze Krakowsko - Częstochowskiej.

relacja z trasy i nowe zdjęcia

darmowy hosting obrazków
Monika
Patryk

Przygotowania

Jak co roku, trzeba się było wreszcie zdecydować, gdzie spędzić wakacje. Za myślenie zabraliśmy się dość późno, bo dopiero w marcu, kiedy to ceny biletów lotniczych już zwykle nie dają wielkiego wyboru finansowego. Jedno, co wiedzieliśmy, że ciągnie nas dalej na wschód.
Prawdę mówiąc, nie bardzo wierzyliśmy, że uda nam się kupić bilet w jakieś egzotyczne miejsce na Ziemi za przystępną cenę. Ale wytrwałość w poszukiwaniach została wynagrodzona:) Strzałem w dziesiątkę okazały się ukraińskie linie lotnicze o dźwięcznej nazwie: Aerosvit. Ciekawostką jest są tu dwie rzeczy: pierwsza, że należało trafić w daty wylotu i przylotu różniące się o równy miesiąc od siebie, aby cena biletu w 2 strony spadła niemal dwukrotnie. Druga: bilet Warszawa-Kijów-Bangkok jest tańszy niż Kijów-Bangkok, ot - promocje:) Jesteśmy już więc szczęśliwymi posiadaczami biletów: wylot z Warszawy 1.07. wylot z Bangkoku 1.08. Niedługo później zostaliśmy szczęśliwymi posiadaczami biletów na wylot 30.06. i powrót 1.08. Ciekawe, czy regularne linie lotnicze organizują noclegi ludziom, którym wydłużają o cały dzień czas oczekiwania w Kijowie:) Przynajmniej będziemy mieli chwilę na odwiedziny znajomej.
Następny krok: wizy - tylko dokąd? Wymyśliliśmy sobie, że skoro już lecimy tak daleko i tyle za to płacimy, to może nie poprzestaniemy na samej Tajlandii, ale zobaczymy też Kambodżę, Laos i Wietnam. Kupiłam przewodnik Lonely Planet (bardzo dobrze się sprawdził w Maroku, więc znów postanowiliśmy mu zaufać), żeby zobaczyć, gdzie my tak naprawdę jedziemy i czego się możemy spodziewać (lektura momentami wciągała mnie bardziej niż nauka, więc postanowiłam odłożyć dalsze czytanie na po-sesji). Przemyśleliśmy nieco możliwości komunikacyjno - czasowe i doszliśmy do wniosku, że niestety, z któregoś kraju trzeba zrezygnować. Przewodnik i relacje znajomych wskazały, że odpadnie nam Wietnam. Dodatkowym argumentem były tutaj ceny wiz. Do 4.06. turystyczną wizę tajską można było dostać za darmo na dowolną ilość wjazdów. Wiza do Laosu za 1 wjazd kosztuje 90zł, a Wietnamska ok. 150zł (przy czym, jadąc do Wietnamu trasą, jaka nas interesuje, trzeba by było wjechać do Laosu 2x, co nieco zwiększało koszty). Tak bardzo nam było nie po drodze do stolicy, że musiała przyjść ostateczna motywacja w postaci daty 4.06. Patryk zebrał nasze dokumenty i pojechał złożyć wnioski o wizy tajskie. Uf - udało się i będą za friko. Wzięliśmy rezerwowo 3 wjazdy. W dalszym załatwianiu wiz laotańskich nieoceniona okazała się dziewczyna mojego brata - Martyna (pozdro;)). Do Kambodży wizy trzeba będzie załatwiać na granicy, bo ambasada w Polsce została niestety zamknięta. Paszporty przyjechały do nas przesyłką kurierską (przy okazji się człowiek dowiaduje o istnieniu bardzo przydatnych instytucji) i teraz już kolorowe leżą na półkach i czekają na użycie.
Trochę w ostatniej chwili znaleźliśmy też wreszcie czas na to, aby się zaszczepić. Podróże - piękna sprawa, ale miło z nich wracać zdrowymi. Przerażały mnie plotki, że cała terapia antymalaryczna wychodzi około 1000zł. Już byłam nawet skłonna zaryzykować i stosować tylko jakieś psikacze odstraszające komary, ale pani doktor uświadomiła nas, że na Tajlandię są inne leki niż na Kambodżę i Laos. My mamy te tańsze i są to zwykłe antybiotyki:)

Przed wyjazdem

Założenie tego wyjazdu jest trochę inne niż wcześniejszych: nie bierzemy domów na plecy, tylko jak najlżejsze plecaki (pojemność 45-60l). W czasie naszego pobytu w Indochinach będzie tam pora deszczowa - sławetne monsuny, dlatego też pierwszy raz zdecydowaliśmy się jechać bez namiotu i korzystać z tamtejszych tanich hotelików (podobno 2-5USD to standard, więc jesteśmy pozytywnie nastawieni). Kwestia prosta: mokry namiot łatwo się psuje:) Ale przecież nie mogliśmy jechać tak po prostu nastawieni na spanie w wygodnych łóżkach! Dlatego też zakupiliśmy sobie wczoraj płachty biwakowe w razie konieczności spania na jakiejś ziemi:) Patryk już myśli, jak z tego sklecić namiot:P Mamy też super-woreczek na dokumenty, żeby im mokro nie było i super kurteczki z super-cienkiego packlitu, żeby nam za ciężko nie było;) Kwestia butów jeszcze jest otwarta, bo górskich szkoda na taką wilgoć, a w sandałach po górach dużo nie pochodzimy (bo oczywiście znaleźliśmy już jakiś interesujący nas kawałek), więc będzie trzeba iść na kompromisy, jeszcze nie wiem jakie.
Stwierdziliśmy, że dobrze będzie zamieścić tu kosztorys wyjazdu, a właściwie przedwyjazdu.

Cennik:
- bilety: 1930zł/os
- szczepienia: zółtaczka typu A: 2x160zł (ważna całe życie)
tężec+dur brzuszny: 150zł (ważna 3 lata)
- tabletki na malarię (doxycyklina): 60zł/os
- wiza Tajlandii: 0zł
- wiza Laosu: 90zł
- przewodnik po rejonie Mekongu: 70zł
- przesyłka konduktorska: 25zł:)
- płachta biwakowa: 17zł
- pomoc Martyny: bezcenna:D

No to w drogę!

Uświadamiam sobie pomału dopiero dziś, że już właściwie jedziemy. Jeszcze przez weekend robiłam projekt na zaliczenie, jeszcze trzeba parę spraw zamknąć, spakować się i.. w drogę.
Teraz zbieram się z Kęt (moje miasteczko:)) do Krakowa, a stamtąd już do Warszawy na samolot. O 00:56 wyjeżdżamy z Krakowa. Z Warszawy Centralnej jeżdżą jakieś pociągi na Okęcie, więc chcemy z nich skorzystać.
A teraz zbieram się zacząć powoli moją podróż do magicznej Azji południowo-wschodniej:) Żegnam wszystkich, z którymi nie pożegnałam się osobiście i życzę miłych wakacji!

podziemia

komunikaty GOPR TOPR

mapy Tatr online

Małopolska Gościnna

SKANSENY I MUZEA PLENEROWE W MAŁOPOLSCE 3   Zamki i obiekty obronne w Małopolsce 2  PODZIEMIA W MAŁOPOLSCE 2

Wybrane i polecane szlaki rowerowe

sprzęt outdoorowy - testy - porady - nowości - zapowiedzi

testy sprzętu outdoorowego

Aleja Podróżników, Odkrywców i Zdobywców

Polecamy

Obiekty UNESCO w Polsce

Polskie obiekty na Liście UNESCO

Szczyty Tatr Polskich alfabetycznie

szczyty pasm górskich w Polsce

niebezpieczne zwierzęta w Polsce

najbardziej niebezpieczne lotniska na świecie

najniebezpieczniejsze rośliny świata

najwyższe drzewa świata

najdłuższe mosty świata

najdziwniejsze budynki świata

Turystyka - zobacz na Ceneo

Odwiedza nas 248 gości oraz 0 użytkowników.