BUSKERS

Kraków Piwnica pod Baranami
BUSKERS - Muzyczna podróż przez Europę

O UCZESTNIKACH:
11 sierpnia 2012 pięcioro artystów związanych z Grupą Musicalową Mandragora wyruszyło z Krakowa w muzyczną podróż po dwunastu krajach południowej Europy, by grając, śpiewając i tańcząc nieść radość ludziom, oraz wspierać i promować kolejny musical "The Dustman"- adaptację opowiadanie Anastasii Trainy, realizowany przez Mandragorę.

Krzysztof Buratyński – gitary, wokal, cajon, nadworny kierowca i mechanik
Paweł Bulenda – gitara, wokal, skrzypce, cajon
Klaudyna Góralska  – wokal, bum-bum rurki, grzechotka, bańki mydlane
Darek Dudzik  – Step amerykański
Aneta Ruzik – bum-bum rurki, grzechotka, wokal, bańki mydlane

Pomysł powstał zaledwie dwa miesiące przed wyprawą. Zamarzyły nam się niezwykłe wakacje. Ciągnie nas w świat, ale nie do kurortów i smażenia się na plaży – przygoda – to się dla nas liczy- mówiliśmy- I to była PRZYGODA!

O WYPRAWIE:

Zastanowiliśmy się, jak powinny wyglądać nasze wymarzone wakacje- nazwa wyprawy BUSKERS przyszła niemal od razu- Busking – «występy uliczne różnego rodzaju artystów (busker): kuglarzy, grajków, aktorów, mimów, klaunów, tancerzy. Występy są zwykle połączone ze zbieraniem datków od przechodniów do futerału od instrumentu lub kapelusza» - więc wpisujemy się idealnie!
Zebraliśmy więc artystyczną grupkę i rozpoczęliśmy przygotowania. Remont dwudziestopięcioletniego Busika VW Westfalii, Szukanie sponsorów i patronów naszej podróży oraz prowadzenie bloga www.buskers.blog.pl pochłonęło nas bez reszty.

Zabraliśmy gitary, skrzypce, cajon, grzechotki, a nawet kolorowe bumbumrurki.

W przerwach od grania i śpiewania pojawiał się także step amerykański, oraz piękne, olbrzymie bańki mydlane.

Poza muzykowaniem reanimowaliśmy samochód plujący olejem, i wymieniliśmy silnik, który ostatecznie umarł w Rumunii zmuszając nas do przymusowych, tygodniowych  wakacji.

Poznaliśmy mnóstwo życzliwych ludzi, bez pomocy których byłoby ciężko. Ich dedykacje i podpisy zdobią teraz bok naszego busa.

Przejechaliśmy południową Europę zwiedzając i występując w miastach i miasteczkach Czech, Austrii, Słowenii, Włoch, Chorwacji, Czarnogóry, Serbii, Bułgarii, Rumunii, Węgier i Słowacji, by po równo miesiącu  powrócić do Krakowa niezwykle zmęczeni, ale prze-szczęśliwi!

Było nieziemsko, cudownie, wspaniale, niebezpiecznie, stresująco, romantycznie, kłótliwie, muzycznie, tańcząco, śpiewająco, kolorowo, ponadczasowo, bezczasowo … MAGICZNIE!

Już rodzi się nam w głowach plan na przyszłe muzyczne wakacje... gdzie? To się jeszcze okaże!

To będzie długi wieczór, z opowieściami i zdjęciami, z filmem z wyprawy no i oczywiście z występami.

Klub Podróżników Śródziemie i EMPIK SCHOOL
zapraszają do udziału w konkursie
Do wygrania nagroda o wartości 1200 pln
Semestralny kurs językowy!!!

Przed slajdowiskiem przypominamy o kuponach konkursowych

a w przerwie losowanie  zwycięzcy !!!