15 urodziny Klubu Podróżników Śródziemie w Pieninach

Fundacja Klubu Podróżników Śródziemie Aleja Podróżników

15 urodziny Klubu Podróżników Śródziemie

oraz kolejna akcja

Czyste Góry Czyste Szlaki - Pieniny 2023

Pieniny - Trzy Korony
20-22.10.2023

Czas szybko leci. Tak, to już 15 lat...
Ponad 600 slajdowisk w Krakowie i ok 120 w terenie
Ponad 420 prelegentów.
Ponad 75,000 widzów naszych Krakowskich slajdowisk.
20 października 2008 zaprosiliśmy na pierwsze spotkanie podróżników...

Za nami kilkadziesiąt akcji Czyste Góry Czyste Szlaki, w ramach których w 2012 r zapoczątkowaliśmy Czyste Tatry

AKCJE EKO

Tym razem spotykamy się w górach, w pięknych jesiennych Pieninach, gdzie w 2011 r także jesienią i także na spotkaniu podróżników, zaczęliśmy cykl akcji Czyste Góry, Czyste Szlaki. Gospodarze schroniska Ewa i Maciek Ogrodowicz, od początku wspierają nasze działania i stwierdzamy z całym przekonaniem że jest to najlepsza miejscówka w Pieninach.

Zapraszamy od piątku 20 października, bo to dokładnie w tym dniu, lecz 15 lat wcześniej, spotkaliśmy się po raz pierwszy na wspólnym slajdowisku. Wspominamy i dobrze się bawimy od piątku do niedzieli 20-22 października.

Tak, także i tym razem przy okazji naszych wędrówek, postaramy się zebrać ze szlaków to wszystko, co nie powinno być pośród tej pięknej przyrody. Czyste Pieniny tak jak lubimy :-)

"Czyste Góry Czyste Szlaki - Pieniny 2023"

Idea :

Przy okazji wędrówek po górach, chcemy pomóc naszej przyrodzie i posprzątać Pieniny przynajmniej na  trasach jakimi przejdziemy. Po sezonie i tysiącach pseudo turystów na szlakach zapewne pozostaną duże ilości śmieci, które rozkładają się setki czy nawet tysiące lat. Po raz kolejny pokażemy że można inaczej .
Projekt "Czyste Góry Czyste Szlaki" to cykl edukacyjnych akcji społecznych. Poza dobrą zabawą, edukacją i poznawaniem naszego kraju, uczestnicy akcji starają się pomagać przyrodzie. W trakcie wędrówek górskimi szlakami, uczestnicy akcji  zbierają wszystko to, co nie powinno znajdować się na łonie natury. Akcje "Czyste Góry Czyste Szlaki" nie mają za zadanie zastępować firm i instytucji sprzątających, a głównym założeniem jest wymiar edukacyjny. Samo sprzątanie jest pewnego rodzaju happeningiem a udział w akcjach jest całkowicie non-profit. Jest także wyrazem wsparcia dla wszystkich, którzy nie pozostają obojętni na negatywne działania w stosunku do otaczającej nas przyrody. W trakcie kilku lat działań, w projekcie udział wzięło kilka tysięcy osób, wiele firm, szkół i instytucji. Zebrano tony śmieci dobrze się przy tym bawiąc i edukując.

Początki klubu oraz nasze wspólne działania:

Zlot w Bieszczadach wrzesień 2008 r. (po nim zrobiliśmy pierwsze slajdowisko) i tak się jakoś potoczyło...

Wieczory to oczywiście klimatyczne spotkania z gitarą przy ognisku, z widokiem na Trzy Korony. Specjalna altana z grillem i miejscem do biesiadowania jest tuż przy schronisku. Miejsce przez nas sprawdzane wielokrotnie.

Nie samymi slajdami i gitarami żyjemy, dlatego też planujemy aktywność w terenie.

Sobotni spacer z widokami...

Po śniadaniu, ze schroniska wyjdziemy na Trzy Korony, najlepszy punkt widokowy całych Pienin. Następnie przejdziemy szlakiem na Sokolicę, który jesienią jest wyjątkowo atrakcyjny i widowiskowy. Powrót przez ruiny zamku Pieniny do Schroniska Trzy Korony, na dalszą część zabawy. Całość trasy nie jest wymagająca i wynosi ok 10 km, ale nie o nabijanie kilometrów chodzi, ale o przyjemnie spędzony czas, więc tempo marszu będzie oczywiście bardzo spacerowe.

Opcja dla wolących chodzić po płaskim :-) : Wyjście ze schroniska i przejście przez Most Przyjaźni na Dunajcu, przejście do Czerwonego Klasztoru. Tutaj zwiedzanie ok 1-1,5 h oraz skosztowanie czeskiej kuchni  w karczmie przy klasztorze. Przejście przez kładkę prowadzącą na Drogę Pienińską by z polany podziwiać Trzy Korony ponad Dunajcem.

A może legendarny wschód słońca na Trzech Koronach ?

Niewymagające dojście do schroniska z Krościenka ok 1,5 h lub Drogą Pienińską ze Szczawnicy gdzie do schroniska jest kilka kilometrów dalej ale za po szlaku prawie płaskim. Do Sromowiec Niżnych dojeżdżają busy. Dla zmotoryzowanych nocujących w Trzech Koronach, przy samym schronisku znajduje się parking.

Dla lubiących chodzić coś na deser, czyli niedzielne zamknięcie przez Drogę Pienińską do Szczawnicy, do parkingu lub przystanku autobusów. Busy jeżdżą do centrum Szczawnicy całkiem regularnie, podobnie jak autobusy Szczawnica - Krościenko, Nowy Targ, Kraków itp.

W schronisku będzie rzutnik. Część osób zapewne będzie miała ochotę pokazać swoje wspomnienia dokonania, więc zachęcamy do zabrania prezentacji na pendrivach. Gitary także mile widziane.

Uwaga - mamy czasowo przyblokowane miejsca w schronisku (decyduje kolejność rezerwacji do wyczerpania miejsc):

Jeden pok. 5-osobowy, dwa pokoje 3-osobowe oraz jedna dwójka.

Kto pierwszy potwierdzi rezerwację, ten nocuje w schronisku :-) ale aby tak było, należy jak najszybciej wysłać maila z rezerwacją do schroniska na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. wskazując miejsce w wybranym pokoju i podając w mailu "Klub Podróżników". Czy będą dostępne inne opcje w momencie Waszej rezerwacji, o to już należy pytać bezpośrednio w schronisku https://www.trzykorony.pl/

Jeżeli znajdą się twardziele, to można zapytać w schronisku o możliwość rozbicia namiotu na łące za schroniskiem (za altaną idąc drogą na Trzy Korony). Poranki zapewne będą już chłodne, więc jest to opcja dla twardzieli, w przypadku braku miejsc w schronisku.

Masz ochotę dołączyć? Daj znać. Wszelkie pytania prosimy kierować na maila klubowego Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.