- Posty: 6282
- Otrzymane podziękowania: 3
Bez korków na Zakopiance i dojazd w 40 minut
- Albin
- Autor
- Wylogowany
- Administrator
Less
Więcej
10 lata 6 miesiąc temu - 10 lata 6 miesiąc temu #10749
przez Albin
.
Zapraszam na profil prywatny:
klubpodroznikow.com/tatromaniak-autor?showall=1
.
.
.
Bez korków na Zakopiance i dojazd w 40 minut was created by Albin
Od pewnego czasu przy prawie każdym słonecznym weekendzie tworzą się korki na moście w Białym Dunajcu. Do wypadków dochodzi cały czas. Ciągle jest problem z pozyskaniem gruntów od górali na poszerzenie "zakopianki" . Ciągle zalewane są betonem i asfaltem kolejne hektary ziemi i ciągle służy to wygodzie "kowalskiego" i gigantycznym zyskom koncernów budujących i dostarczających materiały ( a także firmom eksploatującym gotowe drogi). W Polsce jak mało gdzie na świecie, drogi budowane są wybitnie drogo. Tylko czy tędy droga ?
Kilka lat temu pojawił się inwestor który chciał zbudować kolejkę gondolową z Krakowa do Zakopanego. Biurokracja ukręciła łeb.
Same gondole może nie dały by odpowiedniej przepustowości ale...
Gdyby wykorzystać już istniejący pas jezdni i zamiast tworzenie kolejnej autostradopodobnej blizny na ziemi, postawić konstrukcję i puścić wagoniki jak w wielu miejscach na świecie.
Koszt zdecydowanie mniejszy, nie ma problemów z pozyskaniem terenów i wyburzaniem domów, a przy odpowiednim komforcie i czasie jazdy, zapewne wielu pozostawiało by samochody na stacjach krańcowych.
Czy to takie skomplikowane do zaprojektowania i wykonania ?
Budowa choćby drogi ekspresowej jest znacznie bardziej czaso- praco-kasochłonna.
przykłady ? proszę bardzo:
. . . . . . . . . .
Kilka lat temu pojawił się inwestor który chciał zbudować kolejkę gondolową z Krakowa do Zakopanego. Biurokracja ukręciła łeb.
Same gondole może nie dały by odpowiedniej przepustowości ale...
Gdyby wykorzystać już istniejący pas jezdni i zamiast tworzenie kolejnej autostradopodobnej blizny na ziemi, postawić konstrukcję i puścić wagoniki jak w wielu miejscach na świecie.
Koszt zdecydowanie mniejszy, nie ma problemów z pozyskaniem terenów i wyburzaniem domów, a przy odpowiednim komforcie i czasie jazdy, zapewne wielu pozostawiało by samochody na stacjach krańcowych.
Czy to takie skomplikowane do zaprojektowania i wykonania ?
Budowa choćby drogi ekspresowej jest znacznie bardziej czaso- praco-kasochłonna.
przykłady ? proszę bardzo:
. . . . . . . . . .
.
Zapraszam na profil prywatny:
klubpodroznikow.com/tatromaniak-autor?showall=1
.
.
.
Ostatnia10 lata 6 miesiąc temu edycja: Albin od.
Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.
Czas generowania strony: 0.307 s.