- Posty: 398
- Otrzymane podziękowania: 0
PODRÓŻE Z KARTĄ, CZYLI GDZIE NAJCHĘTNIEJ LATAMY
- raven
- Autor
- Wylogowany
- Moderator
Less
Więcej
10 lata 3 tygodni temu - 10 lata 3 tygodni temu #11913
przez raven
rAFAŁ
PODRÓŻE Z KARTĄ, CZYLI GDZIE NAJCHĘTNIEJ LATAMY was created by raven
Do taniego latania zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Bilety lotnicze, jeszcze do niedawna będące luksusem, zaczęły tanieć na początku XXI wieku, i od tego czasu ostro konkurując z cenami autobusów i pociągów. Pod tym względem przeszliśmy naprawdę długą drogę. O wiele łatwiej jest się zdecydować na lot, jeśli wiemy, że nas nie zrujnuje. Dodatkowo, płacąc za niego kartą, uzyskujemy dodatkowe możliwości i przywileje, o których nie każdy z nas na co dzień zdaje sobie sprawę.
Dokąd latamy najczęściej
Jak wynika z badań firmy MasterCard, w skali globalnej najczęściej wybieranym celem podróży lotniczych jest Londyn, który w 2014 roku odwiedzi prawie 19 mln gości, pozostających w mieście przynajmniej na jeden nocleg. Bangkok i Paryż nie pozostają daleko w tyle z odpowiednio 16 i 15 mln odwiedzających. Jeśli zaś spojrzymy na dane dotyczące wydatków, to za Londynem, gdzie odwiedzający wydają najwięcej, uplasował się Nowy Jork, który staje się coraz częstszym celem wyjazdów zakupowych, również dla Polaków.
Jak widać w powyższej tabelce, żadne polskie miasto nie znalazło się wśród pierwszej dwudziestki miast.
Spośród polskich miast najwyżej w rankingu znajdujemy Warszawę – zajęła ona 72 miejsce, będąc celem podróży 1,42 mln osób. W porównaniu z rokiem 2013 oznacza to blisko 10-procentowy wzrost przewidywanej liczby odwiedzających, a porównując do wyników pierwszej edycji badania, przeprowadzonego 5 lat temu – liczba ta wzrosła aż o 55%.
Każdy zagraniczny gość w Warszawie wydaje średnio 644 USD, czyli o prawie 270 USD więcej niż jeszcze 5 lat temu. Te kwoty, pozostawiane w kasach hoteli i sklepów, mają niebagatelny wpływ na rozwój stołecznej oferty turystycznej i usługowej. Warszawa od kilku lat konsekwentnie buduje swój wizerunek jako atrakcyjnego celu wyjazdów turystycznych i biznesowych.
Co z Europą?
Są to jednak dane globalne. Niedawno MasterCard przy współpracy z firmą EuroMonitor opublikował dane dotyczące trendów wyjazdach wypoczynkowych, na podstawie badań skupionych na naszym kontynencie. I tutaj niezła niespodzianka: okazało się że ponad dwukrotnie (bo o 114%) wzrosła liczba Europejczyków spędzających wakacje w swoim własnym kraju. W 2014 roku mieszkańcy Europy spędzają swoje urlopy w większości pobliżu miejsca zamieszkania. Największy odsetek rezygnujących z wakacyjnego wyjazdu zagranicznego jest wśród Francuzów, a kolejne miejsca zajmują obywatele Niemiec, Hiszpanii, Ukrainy i Wielkiej Brytanii.
Jak wynika z innego badania, przeprowadzonego na zlecenie Komisji Europejskiej, obywatele Europy już w trakcie planowania urlopu szukają tego co znane i pewne. Ponad połowa (bo 56%) stwierdziła iż największe znaczenie w wyborze mają rekomendacje od krewnych i przyjaciół. Równocześnie nie poszukujemy nowości: prawie połowa Europejczyków w 2013 roku zdecydowała się na urlop na plaży, zamiast aktywniejszej formy wypoczynku.
Javier Perez, prezes MasterCard Europe, skomentował to następująco:
Wiedząc, jak wiele Europa ma do zaoferowania, trudno dziwić się, że urlopowicze decydują się na pozostanie we własnych krajach. Europejczycy zdają się unikać niepokoju związanego z opuszczeniem swojej strefy komfortu i skłaniają się ku bliższemu poznaniu swojego najbliższego otoczenia. Jednak bez względu na to, jak daleko wyjeżdżamy na zasłużoną przerwę wakacyjną, poznawanie nowych miejsc i poszerzanie horyzontów nie muszą być stresującymi doświadczeniami.
Więcej: naluzie.onet.pl/laboratorium/podroze-z-k...e-tam-wydajamy/l10cy
Dokąd latamy najczęściej
Jak wynika z badań firmy MasterCard, w skali globalnej najczęściej wybieranym celem podróży lotniczych jest Londyn, który w 2014 roku odwiedzi prawie 19 mln gości, pozostających w mieście przynajmniej na jeden nocleg. Bangkok i Paryż nie pozostają daleko w tyle z odpowiednio 16 i 15 mln odwiedzających. Jeśli zaś spojrzymy na dane dotyczące wydatków, to za Londynem, gdzie odwiedzający wydają najwięcej, uplasował się Nowy Jork, który staje się coraz częstszym celem wyjazdów zakupowych, również dla Polaków.
Jak widać w powyższej tabelce, żadne polskie miasto nie znalazło się wśród pierwszej dwudziestki miast.
Spośród polskich miast najwyżej w rankingu znajdujemy Warszawę – zajęła ona 72 miejsce, będąc celem podróży 1,42 mln osób. W porównaniu z rokiem 2013 oznacza to blisko 10-procentowy wzrost przewidywanej liczby odwiedzających, a porównując do wyników pierwszej edycji badania, przeprowadzonego 5 lat temu – liczba ta wzrosła aż o 55%.
Każdy zagraniczny gość w Warszawie wydaje średnio 644 USD, czyli o prawie 270 USD więcej niż jeszcze 5 lat temu. Te kwoty, pozostawiane w kasach hoteli i sklepów, mają niebagatelny wpływ na rozwój stołecznej oferty turystycznej i usługowej. Warszawa od kilku lat konsekwentnie buduje swój wizerunek jako atrakcyjnego celu wyjazdów turystycznych i biznesowych.
Co z Europą?
Są to jednak dane globalne. Niedawno MasterCard przy współpracy z firmą EuroMonitor opublikował dane dotyczące trendów wyjazdach wypoczynkowych, na podstawie badań skupionych na naszym kontynencie. I tutaj niezła niespodzianka: okazało się że ponad dwukrotnie (bo o 114%) wzrosła liczba Europejczyków spędzających wakacje w swoim własnym kraju. W 2014 roku mieszkańcy Europy spędzają swoje urlopy w większości pobliżu miejsca zamieszkania. Największy odsetek rezygnujących z wakacyjnego wyjazdu zagranicznego jest wśród Francuzów, a kolejne miejsca zajmują obywatele Niemiec, Hiszpanii, Ukrainy i Wielkiej Brytanii.
Jak wynika z innego badania, przeprowadzonego na zlecenie Komisji Europejskiej, obywatele Europy już w trakcie planowania urlopu szukają tego co znane i pewne. Ponad połowa (bo 56%) stwierdziła iż największe znaczenie w wyborze mają rekomendacje od krewnych i przyjaciół. Równocześnie nie poszukujemy nowości: prawie połowa Europejczyków w 2013 roku zdecydowała się na urlop na plaży, zamiast aktywniejszej formy wypoczynku.
Javier Perez, prezes MasterCard Europe, skomentował to następująco:
Wiedząc, jak wiele Europa ma do zaoferowania, trudno dziwić się, że urlopowicze decydują się na pozostanie we własnych krajach. Europejczycy zdają się unikać niepokoju związanego z opuszczeniem swojej strefy komfortu i skłaniają się ku bliższemu poznaniu swojego najbliższego otoczenia. Jednak bez względu na to, jak daleko wyjeżdżamy na zasłużoną przerwę wakacyjną, poznawanie nowych miejsc i poszerzanie horyzontów nie muszą być stresującymi doświadczeniami.
Więcej: naluzie.onet.pl/laboratorium/podroze-z-k...e-tam-wydajamy/l10cy
rAFAŁ
Ostatnia10 lata 3 tygodni temu edycja: raven od.
Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.
Czas generowania strony: 0.321 s.