- Posty: 6282
- Otrzymane podziękowania: 3
Prasa Podróżników
Plany budowy nowych kolejek w Tatrach
- Albin
- Autor
- Wylogowany
- Administrator
Less
Więcej
9 lata 3 miesiąc temu #13335
przez Albin
.
Zapraszam na profil prywatny:
klubpodroznikow.com/tatromaniak-autor?showall=1
.
.
.
Replied by Albin on topic Odpowiedź:Plany budowy nowych kolejek w Tatrach
.
Zapraszam na profil prywatny:
klubpodroznikow.com/tatromaniak-autor?showall=1
.
.
.
Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.
- Albin
- Autor
- Wylogowany
- Administrator
Less
Więcej
- Posty: 6282
- Otrzymane podziękowania: 3
9 lata 4 miesiąc temu - 9 lata 4 miesiąc temu #13241
przez Albin
.
Zapraszam na profil prywatny:
klubpodroznikow.com/tatromaniak-autor?showall=1
.
.
.
Plany budowy nowych kolejek w Tatrach was created by Albin
Plany ciągle krążą po głowach biurkach, z budową tunelu na Kasprowym włącznie. Mimo że tekst pochodzi z końca roku 2013 to jednak plan nie został całkowicie zarzucony. Co z tych punktów zostanie zrealizowanych ? Na ile zmieni się panorama Tatr ? Można raczej być pewnym, że Słowacy nie odpuszczą budowy kolejki na Kasprowy od Doliny Cichej...
1. Bezgłośny zasilany głównie deszczówką system dośnieżania najnowszej generacji według najnowszych europejskich technologii. Montować go sukcesywnie na istniejących trasach i dalej w miarę realizacji następnych (pozycje od 2/ do 10/) kolejek na trasach do nich przynależnych.
2. Rewitalizować, praktycznie wybudować w tej samej osi, dłuższą o ~1/5 kolejkę krzesełkową w Kotle Goryczkowym z dolną stacją poniżej „Dolnego Polaka”.
3. Wydrążyć tunel/przejście podziemne ~30 m pod kopułą Kasprowego l ~ 100 m - łączący górne stacje kolejek w obu Kotłach i górną stację Kolei Linowej na Kasprowy Wierch (w niedalekiej przyszłości z górna stacją słowackiej kolejki krzesełkowej: Dolina Cicha - Kasprowy Wierch).
4. Żwir granitowy uzyskany z drążenia tunelu j.w. wbudować w pole „maliniaków” wyrównując je pod nowa szeroką trasę biegnącą od wylotu tunelu do dna Kotla Goryczkowego. Pozwoli to zlikwidować 3 niebezpieczne trawersy (jeden poza dominium Gminy Zakopane i imperium RP, dwa na i z Przełęczy Goryczkowej – wąskie i kamieniste – b.trudne do dośnieżenia).
5. Wybudować/odtworzyć kolejkę krzesełkową z Równianek Kondrackich na ramię Pośredniego Goryczkowego dla byłych/zlikwidowanych tras slalomu giganta w Świńskim Kotle. Połączyć Myślenickie Turnie z Równiankami Kondrackimi nartostradą dojazdową przez Polaka i byłą, dziś zlikwidowaną Trasą FIS III.
6. Wybudować kolejkę krzesełkową na północnym stoku Krokwi i 2 trasy na północ oraz 1 trasę na wschód do Kuźnic i nartostradę dojazdową z górnej stacji tej kolejki poprzez Kalatówki na Równianki Kondrackie. Rozładuje to Kuźnice i Bramę Doliny Bystrej poprzez ich ominięcie.
7. Odbudować wyciąg – już jako kolejkę krzesełkową w Suchym Żlebie oraz reaktywować tam trasę slalomową z Mistrzostw Świata FIS’1938. Na Dolnych Kalatówkach wyciągi orczykowe.
8. Wybudować kolejkę krzesełkową na Beskid w Kotle Gąsienicowym oraz zmienić niebezpieczny dojazd „korytem” do dolnej stacji istniejącej kolejki krzesełkowej – kojarząc te 2 dolne stacje.
9. Rewitalizować nartostradę przez Halę Gąsienicową do Kuźnic (z podciągiem od „Bustryckiej” na Karczmisko) oraz z dojazdem z Przełączki Nosalowej poprzez północno-wschodnie stoki Nosala do dolnej stacji zrewitalizowanej kolejki krzesełkowej na Nosal.
10. Rewitalizować kolejkę krzesełkową na Nosal z widokową górną stacją wkomponowaną/ukrytą pod/na szczycie. poszerzyć kilkukrotnie na wschód obecną pasywną i wąską trasę oraz połączyć Nosal z Kuźnicami nartostradą dojazdową przez Przełączkę Nosalową (w obie strony jak pozycja 9/] łącząc Kuźnice z dolna stacją kolejki krzesełkowej na Krokiew [pozycja 6/) i z Parkingiem przy Rondzie.
Pełny tekst:
podhale24.pl/drukuj,1,26744.html
.
Pismo od PKL do Dyrektora TPN z 25 sierpnia 2014r
Obszerny tekst objaśniający każdy punkt inwestycji:
krokus.tpn.pl/du/krameko/pliki/uwagi/pliki/PKL_14-08-19.pdf
. .
1. Bezgłośny zasilany głównie deszczówką system dośnieżania najnowszej generacji według najnowszych europejskich technologii. Montować go sukcesywnie na istniejących trasach i dalej w miarę realizacji następnych (pozycje od 2/ do 10/) kolejek na trasach do nich przynależnych.
2. Rewitalizować, praktycznie wybudować w tej samej osi, dłuższą o ~1/5 kolejkę krzesełkową w Kotle Goryczkowym z dolną stacją poniżej „Dolnego Polaka”.
3. Wydrążyć tunel/przejście podziemne ~30 m pod kopułą Kasprowego l ~ 100 m - łączący górne stacje kolejek w obu Kotłach i górną stację Kolei Linowej na Kasprowy Wierch (w niedalekiej przyszłości z górna stacją słowackiej kolejki krzesełkowej: Dolina Cicha - Kasprowy Wierch).
4. Żwir granitowy uzyskany z drążenia tunelu j.w. wbudować w pole „maliniaków” wyrównując je pod nowa szeroką trasę biegnącą od wylotu tunelu do dna Kotla Goryczkowego. Pozwoli to zlikwidować 3 niebezpieczne trawersy (jeden poza dominium Gminy Zakopane i imperium RP, dwa na i z Przełęczy Goryczkowej – wąskie i kamieniste – b.trudne do dośnieżenia).
5. Wybudować/odtworzyć kolejkę krzesełkową z Równianek Kondrackich na ramię Pośredniego Goryczkowego dla byłych/zlikwidowanych tras slalomu giganta w Świńskim Kotle. Połączyć Myślenickie Turnie z Równiankami Kondrackimi nartostradą dojazdową przez Polaka i byłą, dziś zlikwidowaną Trasą FIS III.
6. Wybudować kolejkę krzesełkową na północnym stoku Krokwi i 2 trasy na północ oraz 1 trasę na wschód do Kuźnic i nartostradę dojazdową z górnej stacji tej kolejki poprzez Kalatówki na Równianki Kondrackie. Rozładuje to Kuźnice i Bramę Doliny Bystrej poprzez ich ominięcie.
7. Odbudować wyciąg – już jako kolejkę krzesełkową w Suchym Żlebie oraz reaktywować tam trasę slalomową z Mistrzostw Świata FIS’1938. Na Dolnych Kalatówkach wyciągi orczykowe.
8. Wybudować kolejkę krzesełkową na Beskid w Kotle Gąsienicowym oraz zmienić niebezpieczny dojazd „korytem” do dolnej stacji istniejącej kolejki krzesełkowej – kojarząc te 2 dolne stacje.
9. Rewitalizować nartostradę przez Halę Gąsienicową do Kuźnic (z podciągiem od „Bustryckiej” na Karczmisko) oraz z dojazdem z Przełączki Nosalowej poprzez północno-wschodnie stoki Nosala do dolnej stacji zrewitalizowanej kolejki krzesełkowej na Nosal.
10. Rewitalizować kolejkę krzesełkową na Nosal z widokową górną stacją wkomponowaną/ukrytą pod/na szczycie. poszerzyć kilkukrotnie na wschód obecną pasywną i wąską trasę oraz połączyć Nosal z Kuźnicami nartostradą dojazdową przez Przełączkę Nosalową (w obie strony jak pozycja 9/] łącząc Kuźnice z dolna stacją kolejki krzesełkowej na Krokiew [pozycja 6/) i z Parkingiem przy Rondzie.
Pełny tekst:
podhale24.pl/drukuj,1,26744.html
.
Pismo od PKL do Dyrektora TPN z 25 sierpnia 2014r
Obszerny tekst objaśniający każdy punkt inwestycji:
krokus.tpn.pl/du/krameko/pliki/uwagi/pliki/PKL_14-08-19.pdf
. .
.
Zapraszam na profil prywatny:
klubpodroznikow.com/tatromaniak-autor?showall=1
.
.
.
Ostatnia9 lata 4 miesiąc temu edycja: Albin od.
Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.
Czas generowania strony: 0.357 s.