- Posty: 6282
- Otrzymane podziękowania: 3
Prasa Podróżników
"Purpose - Przedsiębiorczość w Kulturze"
- Albin
- Autor
- Wylogowany
- Administrator
Less
Więcej
13 lata 1 miesiąc temu - 13 lata 1 miesiąc temu #4080
przez Albin
.
Zapraszam na profil prywatny:
klubpodroznikow.com/tatromaniak-autor?showall=1
.
.
.
"Purpose - Przedsiębiorczość w Kulturze" was created by Albin
Od Redakcji
Turystyka i kultura nie ączą się ze sobą na si ę. Można powiedzieć, że ączą się wręcz
naturalnie, a jedna branża bez drugiej nie może funkcjonować w pe ni skutecznie. Oferta kulturalna
nie ma racji bytu bez widza, turystyka poszukuje produktu do sprzedaży klientom, a mogą
nim być w aśnie us ugi kulturalne. Oczywiste jest, że między turystyką a kulturą nie można
postawić znaku równości. Powstaje więc pytanie, komu bardziej powinno zależeć na wspó pracy
– przedstawicielom branży turystycznej, czy świata kultury. Kto więcej zyskuje na mniej lub
bardziej sformalizowanej wspó pracy?
Można zaryzykować stwierdzenie, że turystyka bez kultury może sobie poradzić, bo ofertę
można przecież zbudować w oparciu o rekreację, zdrowie i środowisko. Także kultura może
się obejść bez turysty – są przecież mieszkańcy, dla których można „produkować” kulturę. Czy
jednak jest tak w rzeczywistości? Na te pytania odpowiada Mike Coyne – ekspert w dziedzinie
przedsiębiorczości kreatywnej – który wskazuje, jak ważne jest w ączenie wysokiej jakości
produktu kultury do turystycznej oferty regionów.
W najnowszym „Purpose” prezentujemy również rozmowę z Sergio Lopezem Figueroą,
reprezentującym agencję Big Bang Lab, czyli przedsiębiorstwo spo eczne animujące komunikację
międzykulturową w oparciu o dziedzictwo spo eczności lokalnych. Kolejnym ekspertem, którego
zapytaliśmy o relacje kultury i turystyki, jest Nitin Sinha – konserwator zabytków, mediator z
ponad 7-letnim doświadczeniem w zakresie dziedzictwa kulturowego i turystyki. W aktualnym
numerze znajdują się również analiza Artura Zagu y, który poszukuje początków turystyki
biznesowej w kulturze, oraz prezentacja muzeum dostępnego o każdej porze dnia i nocy z każdego
miejsca na ziemi. Ponadto w tym miesiącu z „Purpose” można się dowiedzieć, czym jest questing,
czyli jeden z najnowszych trendów w światowej turystyce, jak wygląda Szlak Zabytków Techniki
Województwa Śląskiego oraz czy turystyka przyrodnicza ma coś wspólnego z kulturą.
Pretekstem do podjęcia tematu powiązań turystyki i kultury sta a się organizowana w odzi V
Ogólnopolska Konferencja pt. „Kultura i Turystyka – wspólna droga”. Nie bez znaczenia by
również nasz udzia w eksperckiej konferencji „Kompetencje w Kulturze”, w której ramach
spotkaliśmy się z ekspertami z obszaru kreatywności i przedsiębiorczości spo ecznej. Na
amach „Purpose” postanowiliśmy po ączyć wiedzę i doświadczenie ekspertów z obu projektów,
aby wzajemnie się uzupe nia y i stanowi y przewodnik dla wszystkich zainteresowanych
budowaniem swojej kariery w oparciu o turystykę i kulturę.
Maciej Mazerant, wydawca Purpose
www.purpose.com.pl
.
Turystyka i kultura nie ączą się ze sobą na si ę. Można powiedzieć, że ączą się wręcz
naturalnie, a jedna branża bez drugiej nie może funkcjonować w pe ni skutecznie. Oferta kulturalna
nie ma racji bytu bez widza, turystyka poszukuje produktu do sprzedaży klientom, a mogą
nim być w aśnie us ugi kulturalne. Oczywiste jest, że między turystyką a kulturą nie można
postawić znaku równości. Powstaje więc pytanie, komu bardziej powinno zależeć na wspó pracy
– przedstawicielom branży turystycznej, czy świata kultury. Kto więcej zyskuje na mniej lub
bardziej sformalizowanej wspó pracy?
Można zaryzykować stwierdzenie, że turystyka bez kultury może sobie poradzić, bo ofertę
można przecież zbudować w oparciu o rekreację, zdrowie i środowisko. Także kultura może
się obejść bez turysty – są przecież mieszkańcy, dla których można „produkować” kulturę. Czy
jednak jest tak w rzeczywistości? Na te pytania odpowiada Mike Coyne – ekspert w dziedzinie
przedsiębiorczości kreatywnej – który wskazuje, jak ważne jest w ączenie wysokiej jakości
produktu kultury do turystycznej oferty regionów.
W najnowszym „Purpose” prezentujemy również rozmowę z Sergio Lopezem Figueroą,
reprezentującym agencję Big Bang Lab, czyli przedsiębiorstwo spo eczne animujące komunikację
międzykulturową w oparciu o dziedzictwo spo eczności lokalnych. Kolejnym ekspertem, którego
zapytaliśmy o relacje kultury i turystyki, jest Nitin Sinha – konserwator zabytków, mediator z
ponad 7-letnim doświadczeniem w zakresie dziedzictwa kulturowego i turystyki. W aktualnym
numerze znajdują się również analiza Artura Zagu y, który poszukuje początków turystyki
biznesowej w kulturze, oraz prezentacja muzeum dostępnego o każdej porze dnia i nocy z każdego
miejsca na ziemi. Ponadto w tym miesiącu z „Purpose” można się dowiedzieć, czym jest questing,
czyli jeden z najnowszych trendów w światowej turystyce, jak wygląda Szlak Zabytków Techniki
Województwa Śląskiego oraz czy turystyka przyrodnicza ma coś wspólnego z kulturą.
Pretekstem do podjęcia tematu powiązań turystyki i kultury sta a się organizowana w odzi V
Ogólnopolska Konferencja pt. „Kultura i Turystyka – wspólna droga”. Nie bez znaczenia by
również nasz udzia w eksperckiej konferencji „Kompetencje w Kulturze”, w której ramach
spotkaliśmy się z ekspertami z obszaru kreatywności i przedsiębiorczości spo ecznej. Na
amach „Purpose” postanowiliśmy po ączyć wiedzę i doświadczenie ekspertów z obu projektów,
aby wzajemnie się uzupe nia y i stanowi y przewodnik dla wszystkich zainteresowanych
budowaniem swojej kariery w oparciu o turystykę i kulturę.
Maciej Mazerant, wydawca Purpose
www.purpose.com.pl
.
.
Zapraszam na profil prywatny:
klubpodroznikow.com/tatromaniak-autor?showall=1
.
.
.
Ostatnia13 lata 1 miesiąc temu edycja: Albin od.
Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.
Czas generowania strony: 0.334 s.