Prasa Podróżników

K2 Winter Expedition 2015

Więcej
10 lata 1 tydzień temu - 10 lata 15 godzin temu #12019 przez Albin
K2 Winter Expedition 2015
Wspieramy Adama Bieleckiego na "Polak Potrafi:
polakpotrafi.pl/projekt/k2-expedition

Cel projektu

Historyczne pierwsze zimowe wejście na "górę gór" - K2.
lan wyprawy

Czas trwania: 3 miesiące. Rozpoczęcie: 20 grudnia w Kaszgarze (Chiny).

Trasa

Przelot z Polski do Kaszgaru (południowo-zachodnie Chiny, prowincja Sinciang).
Z Kaszgaru jedziemy dwa dni do miejscowości Jilka, gdzie nastąpi sformowanie karawany składającej się z tragarzy i wielbłądów. Tym razem będziemy wędrować przez pięć dni i - w zależności od warunków - dotrzemy do dolnej bazy na wysokości ok. 3800 m lub tzw. bazy włoskiej na wysokości 4600 m, gdzie stanie baza główna wyprawy.


Zespół
Denis Urubko - to ścisła czołówka światowego wspinania. Na dwa ośmiotysięczniki (Makalu i Gaszerbrum II) wszedł zimą jako pierwszy człowiek w historii. Jako piętnasty w historii zdobył Koronę Himalajów i Karakorum. Dokonał tego bez dodatkowego tlenu. Do Denisa Urubki należy rekord „Śnieżnej Pantery” - to pięć najwyższych szczytów byłego ZSRR, na które Kazach wszedł w zaledwie 42 dni. Łącznie Denis stawał na wierzchołkach ośmiotysięcznych 23 razy. Dwukrotny zdobywca Złotego Czekana - największego wyróżnienia w świecie wspinania.
Alex Txikon – BASE jumper i himalaista. Ma na koncie wejścia bez tlenu na dziesięć ośmiotysięczników, a także liczne trudne wspinaczki wielkościanowe na całym świecie. Wspinał się zimą w Karakorum - pierwsze zimowe wejścia na Gasherbrum South i Laila Peak.
Adam Bielecki, Ma 31 lat. Jest absolwentem Wydziału Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, himalaistą, podróżnikiem, członkiem Polskiej Kadry Narodowej we Wspinaczce Wysokogórskiej i Klubu Wysokogórskiego Kraków. W kwietniu przyszłego roku po raz pierwszy zostanie ojcem.

Wspina się w górach od 1997 roku. Był liderem kilkudziesięciu wypraw górskich na pięciu kontynentach. W wieku siedemnastu lat, jako najmłodszy wspinacz w historii, samotnie i w stylu alpejskim wszedł na Khan Tengri (7010 m). Jesienią 2011 roku zdobył piąty szczyt świata Makalu (8463 m) bez użycia tlenu. Wiosną 2012 roku wraz z Januszem Gołąbem dokonał pierwszego zimowego wejścia na Gasherbrum I (8068 m). Żaden człowiek w historii nie wspiął się wyżej zimą w Karakorum. To osiągnięcie zostało uhonorowane nagrodą Kolosa, nagrodą Traveler National Geographic, a także tytułem Największego Osiągnięcia w Dziedzinie Eksploracji w 2012 roku przez prestiżowy amerykański portal Explorersweb. Latem 2012 roku wspiął się na K2. Wiosną 2013 roku dokonał pierwszego zimowego wejścia na Broad Peak. Wiosną bieżącego roku wytyczył z Denisem nową drogę na północnej ścianie Kanczendzongi (8586 m). Nigdy nie używał dodatkowego tlenu z butli podczas wspinaczki.
. .
Koszty
Koszt udziału Adama w wyprawie to 60 tys. zł :
- koszt agencji chińskiej 30 tys. zł,
- liny poręczowe, wyżywienie i wyposażenie sprzętowe wyprawy 15 tyś. zł
- przelot i transfery 6 tys. zł,
- ubezpieczenie 2 tys. zł,
- koszt transferu internetowego i telefonu satelitarnego 2,5 tys. zł,
- cargo 1,5 tys. zł
............................................................................................................

Jeżeli wyprawa się powiedzie, będzie to największy sukces światowego Himalaizmu od czasu zimowego zdobycie Everestu przez Leszka Cichego i Krzysztofa Wielickiego 17.02.1980 r

Pozostanie jeszcze Nanga Parbat...
obszerny wywiad:
www.polskieradio.pl/43/265/Artykul/12731...BROZMOWA-TYGODNIA%5D
.

.

Zapraszam na profil prywatny:
klubpodroznikow.com/tatromaniak-autor?showall=1
.
.
.
Ostatnia10 lata 15 godzin temu edycja: Albin od.

Please Logowanie or Zarejestruj się to join the conversation.

Czas generowania strony: 0.426 s.

Administratorem Twoich danych osobowych jest Fundacja Klubu Podróżników Śródziemie Aleja Podróżników KRS: 0000556344 na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Skontaktować się z nami możesz mailowo [email protected]

Jeżeli chcesz wykorzystać materiały naszego autorstwa zamieszone na portalu skontaktuj się z nami: [email protected]