9-milionowy pasażer na krakowskim lotnisku!

„15 grudnia 2023 r. na długo zapisze się w historii naszego lotniska.”

powiedział Radosław Włoszek, prezes Kraków Airport.

„Tuż przed świętami Bożego Narodzenia jako pierwszy port regionalny w Polsce osiągnęliśmy  historyczny wynik – dzisiaj obsłużyliśmy 9-milionowego pasażera. To znakomita okazja, by złożyć podziękowania wszystkim, którzy do tego sukcesu się przyczynili : przede wszystkim  drużynie Kraków Airport oraz całej branży turystycznej Krakowa I Małopolski,która po pandemii wytrwale  pracowała nad odbudową potencjału naszego regionu.

Cały czas pracujemy nad siatką połączeń na przyszły rok, dzięki której – jak pokazują prognozy - przekroczymy barierę 10 milionów pasażerów”. -  dodał Radosław, Włoszek prezes Kraków Airport.

9-milionowym pasażerem okazała się Pani Edyta, która wraz z synem Mikołajem  #PROSTOzKRAKOWA udała się do Abu Dhabi z  z Wizz Air, jednym z bazowych przewoźników Kraków Airport.

Na krakowskim lotnisku witali ich: Ryszard Pagacz wice-wojewoda Małopolski,  Łukasz Smółka, wice-marszałek Województwa Małopolskiego, Grzegorz Biedroń, prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Rada Nadzorcza MPL na czele z Wandą Kułaj, Grzegorz Gogola, prezes Hilton Garden Inn Kraków airport oraz Radosław Włoszek, prezes zarządu Kraków Airport.

Pani otrzymała  szereg okolicznościowych prezentów: od Kraków Airport walizkę, czytnik kindle, voucher do Bussines Lounge, a także – voucher na weekendowy pobyt w hotelu HGI Kraków Airport oraz zestaw upominkowy od Lagardere Travel Retail Polska.

W terminalu pasażerskim od rana trwa akcja okolicznościowa dla wszystkich pasażerów Kraków Airport. Pracownicy Need Help rozdają pasażerom brandowane cukierki, a w co 9 cukierku jest wygrana (kody rabatowe w punktach partnerskich: MPL Services, Lagardere Travel Retail Polska, Hilton Garden Inn Kraków Airport oraz gadżety Kraków Airport).

Rok 2023 był satysfakcjonujący dla krakowskiego lotniska, które we współpracy z 23 liniami lotniczymi oferuje łącznie ponad 150 regularnych połączeń. Witaliśmy nowych przewoźników, inaugurowaliśmy połączenia - w tym połączenie do Stambułu, obsługiwane przez PLL LOT i Turkish Airlines. Rozpoczęliśmy również współpracę z Sun Express, Air Dolomiti, Air Serbia czy Pegasus Airlines. W odpowiedzi na oczekiwania oraz potrzeby naszych pasażerów zwiększane były także częstotliwości oferowania połączeń przez wielu przewoźników. Z wielką przyjemnością obserwowaliśmy przyrost liczby gości z państw arabskich, tureckich, którzy przylatywali na nasze lotnisko by odwiedzić Kraków i Małopolskę.

Priorytetem dla krakowskiego lotniska było także, zgodnie z światowymi trendami, podnoszenie jakości i komfortu podróżujących. Z myślą o klientach naszego lotniska uruchomiliśmy nowe punkty restauracyjne i handlowe, w tym: Boccone Trattoria i Restaurację Amerykańską, w których tradycyjne małopolskie smaki łączą się z kuchniami świata oraz Subtilité Wine & Bar czy Victoria's Secrets.